Lifestyle
Hogyan használd ki az online vásárlások lehetőségeit?
Az online boltok forgalmának növelése nem könnyű feladat, és még nagyobb kihívás, hogy a látogatók közül tényleges vásárlók váljanak. Talán nem gondoltad volna, de tapasztalatok szerint egy webáruház látogatóinak mindössze 2-3 százaléka dönt a vásárlás mellett. Ez az arány jól mutatja, mennyire fontos a kosárérték növelése. Ha már sikerült vásárlókat vonzanod, akkor célszerű olyan módszerekre összpontosítani, amik segítenek a kosárérték növelésében.
Érzelmek és stratégiák előtérben
Az üzleti életben mindenki szeretné, ha a vásárlók több terméket helyeznének a kosarukba. De hogyan érheted el ezt? Az ún. upsell technikák erre szolgálnak. Ha valaki már döntött egy termék mellett, akkor kiegészítő termékek vagy szolgáltatások ajánlása lehet a jó irány. Például, ha valaki egy cipőt vásárol, akkor ajánld fel neki a kapcsolódó cipőápolási terméket. Az ilyen egyszerű módszerek segíthetnek a kosárérték növelésében.
A remarketing szintén kulcsszerepet játszik, amelyet a hazai webáruházak közül csak kevesen alkalmaznak. Egy nemrég készült felmérés szerint a magyar e-boltok mindössze 21%-a él ezzel a lehetőséggel. Az érdeklődők megszerzése jelentős költségekkel jár, különösen a hirdetések, a tartalom előállításának díjára és a munkaórákra gondolva. Az oldallátogatottság és az eladások számának növeléséhez bátran alkalmazz Facebook hirdetéskezelést.
Technológián alapuló megoldások
A technológiai eszközök nagyban hozzájárulhatnak a vásárlási élmény javításához. Intelligens bannerek lehetővé teszik, hogy a látogatók figyelmét az adott termékhez kapcsolódó kiegészítő termékekre irányítsák. Az ilyen eszközök növelhetik annak az esélyét, hogy a látogatók több tételt helyezzenek a kosarukba.
Fontos, hogy a vásárlók anélkül találkozhassanak további ajánlatokkal, hogy azt tolakodónak éreznék. Te például hogyan döntenél, ha az utolsó pillanatban kedvezményesen kínálnának valami hasonlót, amit már nézegettél? Az ilyen finom részletek nagy hatással lehetnek az eladások növekedésére.
A magyar piacon az egy főre jutó éves online rendelés 12 alkalmat jelent, és az átlagos költés közelíti a 130 ezer forintot. Az ingyenes szállítás és az árengedmények hatékonyan növelhetik a vásárlási hajlandóságot és az átlagos kosárértéket.
Kockázatok és lehetőségek
Az ajánlatok mennyiségével azonban célszerű óvatosnak lenni, mert a túl sok ajánlat elijesztheti a potenciális vásárlókat. A jól célzott ajánlatok sokkal vonzóbbak lehetnek, mint a túlzott mértékű, erőszakos marketing üzenetek. Így érheted el, hogy a vásárlóid újra és újra visszatérjenek.
Ha jobb konverziós arányt szeretnél elérni, fontold meg célzott landing oldalak létrehozását, amik egy adott termékre vagy szolgáltatásra fókuszálnak. Ezek révén a vásárlók könnyebben megtalálhatják az általuk keresett termékeket, és nagyobb valószínűséggel döntenek a vásárlás mellett.
A SocialWings például kimagasló eredményeket ér el a Google hirdetéskezelés terén, ami hatékony megoldást kínál az online értékesítési célok elérésére. A célzott hirdetések segíthetnek növelni a kosárértéket, és javítani a vásárlói élményt, ami hosszú távon hozzájárul a vásárlói hűséghez.
A vásárlói élmény javítása és a konverziós arány növelése olyan feladat, ami megfelelő eszközökkel és stratégiákkal komoly eredményeket hozhat. Te vajon milyen módszerrel ösztönöznéd a látogatóidat a vásárlásra?
További friss híreket talál az instant.co.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!












