Connect with us

Hatékony weboldal, kimagasló profit: a konverzió optimalizálás szerepe

konverzió optimalizálás

Lifestyle

Hatékony weboldal, kimagasló profit: a konverzió optimalizálás szerepe

Minden online marketinges álma, hogy a látogatókból elégedett ügyfelek váljanak. De hogyan érhetjük el valóban azt, hogy a weboldal látogatói ne csupán érdeklődők maradjanak, hanem valós vásárlásokat is végezzenek?

Ezt a kérdést sokan feszegetik, és a válasz talán közelebb van, mint gondolnánk. A konverzió optimalizálás talán nem a leghangzatosabb kifejezés, de relevanciáját tekintve aligha túlértékelt.

Tehát mi is az a konverzió? Képzeld el, hogy minden weboldaladhoz kapcsolódó tevékenységet – példának okáért egy hírlevél feliratkozást vagy egy termék megvásárlását – a konverzió kategóriába sorolsz. Úgy könnyebb mérni. Hiszen ami mérhető, az javítható is.

Konverziók típusai: mikrokonverziók és makrokonverziók

Elsőre talán bonyolultnak tűnik, de ha jobban belegondolsz, minden konverzió tulajdonképpen egy mini győzelem. Míg a vásárlások, azaz a makrokonverziók magát a végső célt jelölik, a mikrokonverziók – mint például egy gombra kattintás vagy egy videó megtekintése – az út jelentős részei.

Az általam olvasott források szerint a mikrokonverziók figyelemmel kísérése az első lépés a zökkenőmentes felhasználói élmény előmozdítása felé. Valószínűleg saját magad is tapasztaltad már, hogy az apró dolgok nagy hatással lehetnek a felhasználói elégedettségre.

Miért ér annyit a konverziós arányod javítása?

Ha figyelembe veszed, hogy egy weboldal forgalmának mindössze egy apró szelete szándékozik vásárolni, valamint, hogy a látogatók bizonyos százaléka lemorzsolódik az egyes folyamatok során, nyilvánvalóvá válik a konverziós arány optimalizálásának a jelentősége.

Gondolj bele: ha képes vagy növelni a vásárlási arányt, akkor ugyanannyi látogatásból is több vásárlást érhetsz el, mint előtte. Az effajta fejlesztés kevesebbe kerülhet, mint gondolnád, hiszen a konverzió optimalizálás során már meglévő adatokat elemzünk és azok alapján hajtunk végre kisebb változtatásokat. Gyakran egy apró módosítás elég ahhoz, hogy a felhasználói élmény drasztikusan javuljon, és a konverziós arány megugorjon.

Milyen tényezők befolyásolják a konverziós arányt?

Biztos te is tapasztaltad már, hogy mennyire fontos a felhasználói élmény. Egy szuper weboldalnak úgy kell vezetnie a látogatót, ahogy egy jó eladó teszi az üzletben: észrevétlenül tereli őt a kívánt cél felé. Az információknak egyértelműnek és hozzáférhetőnek, a vizuális elemeknek harmonikusnak kell lenniük, hogy az oldalról némi önbizalommal távozzon a látogató – vásárlóként.

Ne becsüld alá a betöltési sebesség jelentőségét sem: a 3 másodpercnél hosszabb betöltési idő a látogatók harmadát elijeszti. Néha a legegyszerűbb változtatásoknak is nagy hatásuk van: egy megfelelően elhelyezett gomb vagy egy szellős, jól tagolt szöveg is világokat képes megnyitni.

Ha saját vállalkozásod weboldalának javításán töprengsz, érdemes felmérni a versenytársaid oldalait is. Összehasonlíthatod a látogatói útvonalakat és funkcionalitást, így jobban megértheted, mi vonzza a vevőket hozzájuk.

Mindez persze nem egyszerű, és itt jön képbe a Prioris csapata. Ők a legfejlettebb online eszközökkel és stratégiákkal segítik ügyfeleiket, hogy növekedést és nagyobb bevételt érjenek el.


További friss híreket talál az instant.co.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

További cikkek itt: Lifestyle

To Top